کاهش حجم تجارت کانتینری در ۵ ماهه اول سال ۲۰۲۲

پنج شنبه 13 مرداد 1401 682 بازدید کننده گروه آخرین اخبار

حجم تجارت کانتینری جهانی در ۵ ماه اول سال ۲۰۲۲ افتان و خیزان به حرکت خود ادامه داده و برعکس سال ۲۰۲۱ که اوج تجارت کانتینری بود، حدود ۲.۵ درصد کاهش یافت. پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری رشد تجارت کانتینری جهان به ۰.۲ درصد برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه کلارکسون با انتشار گزارشی به بررسی کاهش تقاضا و افزایش ظرفیت کانتینری در نیمه اول سال ۲۰۲۲  پرداخت و اعلام کرد در حالی آمار تجارت کانتینری  کاهش نشان می‌دهد که ظرفیت موجود کانتینری ۳.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است از دیدگاه تحلیلگران کلارکسون فشار بر رشد تجارت کانتینری افزایش یافته و فشار تورمی تأثیرات ناشی از در‌گیری اوکراین باعث ایجاد بحران هزینه‌های زندگی و فعالیت مصرف کنندگان در مناطق کلیدی شده است که همین کار باعث از دست رفتن برخی فرصت‌ها برای حمل‌و‌نقل کانتینری شده است.

در ادامۀ گزارش کلارکسون آمده است اگرچه اصل عرضه و تقاضا در بخش حمل‌و‌نقل کانتینری ضعیف است، اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده این بخش با رشد هرچند اندک مواجه شود و بازار کانتینری امسال علی‌رغم سناریو‌های بدتری که ممکن است آن را تهدید کند از نظر تاریخی قوی می‌ماند.

گزارش کلارکسون تراکم و ازدحام بندری را از جمله عواملی می‌داند که بر عرضه و تقاضا در این بخش تأثیر‌گذار بوده است. به گونه‌ای که ازدحام بنادرعلاوه بر چین در امریکا و اروپا در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود یعنی ۳۷.۹ درصد از ظرفیت بنادر رسید همین کار اختلال شدید لجستیکی را در بازار کانتینری باعث شد.

با توجه به اینکه هیچ نشانه روشنی از کاهش تراکم و ازدحام بنادر در سال ۲۰۲۲ مشاهده نمی‌شود به نظر می‌رسد بازار‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در سطوح فعلی باقی می‌مانند البته کاهش ظرفیت کشتی‌های موجود بازار را بهبود می‌بخشد.

تحلیلگران کلارکسون بر این عقیده‌اند علی‌رغم کاهش حجم تجارت کانتینری در سطوح جهانی تمام معاملات این بخش یکسان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند به گونه‌ای که بازار آسیا و اروپا حتی قبل از جنگ اوکراین با افزایش قیمت  انرژی تحت فشار قرار گرفته بود.

با این توصیف و با بررسی داده‌های به دست آمده در پنج ماه سال ۲۰۲۲  با توجه به شرایط موجود مانند جنگ اوکراین، محدودیت‌های جدید کرونایی، ازدحام بنادر و... احتمال می‌رود حجم تجارت کانتینری کل سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۷ درصد کاهش یابد.

با تمامی این تفاسیر تجارت اقیانوس آرام در محدودۀ مثبت قرار گرفته و با نرخ رشد کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱ به حرکت خود ادامه خواهد داد.

پیش‌بینی می‌شود تجارت در اقیانوس آرام ۱.۸ درصد بیشتر از سطح سال ۲۰۱۹ باشد.

 بالاخره در سال ۲۰۲۳ روند بازار حمل‌و‌نقل کانتینری به سمت رشد ۲.۷ درصدی خواهد رفت البته به شرطی که جنگ اوکراین به پایان برسد و کرونا ریشه‌کن شده و ازدحام بنادر به طور کامل کاهش یابد.


کاهش حجم تجارت کانتینری در ۵ ماهه اول سال ۲۰۲۲مرجع کامل آگهی های دریایی ، مارین مارکت8/4/2022به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه کلارکسون با انتشار گزارشی به بررسی کاهش تقاضا و افزایش ظرفی... به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه کلارکسون با انتشار گزارشی به بررسی کاهش تقاضا و افزایش ظرفیت کانتینری در نیمه اول سال ۲۰۲۲  پرداخت و اعلام کرد در حالی آمار تجارت کانتینری  کاهش نشان می‌دهد که ظرفیت موجود کانتینری ۳.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.در این گزارش آمده است از دیدگاه تحلیلگران کلارکسون فشار بر رشد تجارت کانتینری افزایش یافته و فشار تورمی تأثیرات ناشی از در‌گیری اوکراین باعث ایجاد بحران هزینه‌های زندگی و فعالیت مصرف کنندگان در مناطق کلیدی شده است که همین کار باعث از دست رفتن برخی فرصت‌ها برای حمل‌و‌نقل کانتینری شده است.در ادامۀ گزارش کلارکسون آمده است اگرچه اصل عرضه و تقاضا در بخش حمل‌و‌نقل کانتینری ضعیف است، اما پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده این بخش با رشد هرچند اندک مواجه شود و بازار کانتینری امسال علی‌رغم سناریو‌های بدتری که ممکن است آن را تهدید کند از نظر تاریخی قوی می‌ماند.گزارش کلارکسون تراکم و ازدحام بندری را از جمله عواملی می‌داند که بر عرضه و تقاضا در این بخش تأثیر‌گذار بوده است. به گونه‌ای که ازدحام بنادرعلاوه بر چین در امریکا و اروپا در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود یعنی ۳۷.۹ درصد از ظرفیت بنادر رسید همین کار اختلال شدید لجستیکی را در بازار کانتینری باعث شد.با توجه به اینکه هیچ نشانه روشنی از کاهش تراکم و ازدحام بنادر در سال ۲۰۲۲ مشاهده نمی‌شود به نظر می‌رسد بازار‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در سطوح فعلی باقی می‌مانند البته کاهش ظرفیت کشتی‌های موجود بازار را بهبود می‌بخشد.تحلیلگران کلارکسون بر این عقیده‌اند علی‌رغم کاهش حجم تجارت کانتینری در سطوح جهانی تمام معاملات این بخش یکسان تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند به گونه‌ای که بازار آسیا و اروپا حتی قبل از جنگ اوکراین با افزایش قیمت  انرژی تحت فشار قرار گرفته بود.با این توصیف و با بررسی داده‌های به دست آمده در پنج ماه سال ۲۰۲۲  با توجه به شرایط موجود مانند جنگ اوکراین، محدودیت‌های جدید کرونایی، ازدحام بنادر و... احتمال می‌رود حجم تجارت کانتینری کل سال ۲۰۲۲ حدود ۳.۷ درصد کاهش یابد.با تمامی این تفاسیر تجارت اقیانوس آرام در محدودۀ مثبت قرار گرفته و با نرخ رشد کمتری نسبت به سال ۲۰۲۱ به حرکت خود ادامه خواهد داد.پیش‌بینی می‌شود تجارت در اقیانوس آرام ۱.۸ درصد بیشتر از سطح سال ۲۰۱۹ باشد. بالاخره در سال ۲۰۲۳ روند بازار حمل‌و‌نقل کانتینری به سمت رشد ۲.۷ درصدی خواهد رفت البته به شرطی که جنگ اوکراین به پایان برسد و کرونا ریشه‌کن شده و ازدحام بنادر به طور کامل کاهش یابد.5.0
محصول مورد نظر با موفقیت به سبد خرید شما اضافه گردید